• Szukaj :

Kodeks cywilny:

ART. 19. KC

Art. 19. 1. Minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowe wymogi, jakie powinno spełniać zgłoszenie celne, w tym dokonywane z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego, dokumenty, które mogą być wykorzystywane w charakterze zgłoszenia celnego, oraz dokumenty dołączane do zgłoszenia celnego. W rozporządzeniu należy w szczególności określić rodzaje i wzory dokumentów, które mogą być wykorzystywane w charakterze zgłoszenia celnego, sposób dokonywania zgłoszeń celnych dokonywanych z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego oraz wymogi dotyczące dokumentów dołączanych do zgłoszenia celnego. Rozporządzenie powinno uwzględniać różne formy dokonywania zgłoszenia celnego.

2. Minister właściwy do spraw finansów publicznych może określić, w drodze rozporządzenia, szczegółowy tryb i warunki przedstawiania towarów i dokonywania zgłoszeń celnych w obrocie pocztowym. Rozporządzenie powinno uwzględniać specyfikę obrotu pocztowego oraz przepisy wspólnotowego prawa celnego w tym zakresie.

3. Minister właściwy do spraw finansów publicznych w porozumieniu z Ministrem Obrony Narodowej i ministrem właściwym do spraw wewnętrznych określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowe zasady wprowadzania na obszar celny Wspólnoty i wyprowadzania poza ten obszar, a także nadawania przeznaczenia celnego w odniesieniu do okrętów wojennych i wojskowych statków powietrznych oraz wyposażenia i sprzętu jednostek wojskowych i jednostek organizacyjnych resortu spraw wewnętrznych i administracji, mając na uwadze prawidłową realizację obrotu towarowego oraz uproszczenie formalności celnych przed organami celnymi.





  • Sygnatura: DU rok 1964 numer 16 poz. 93
  • Data ogłoszenia: 1964-05-18
  • Data wejścia w życie: 1964-05-18



Aktualności prawnicze

RODO - umowy z prawnikami świadczącymi nieodpłatną pomoc prawną

W związku z realizacją ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej powiat ma podpisane umowy z radcami prawnymi oraz adwokatami na świadczenie takich usług. W umowie są zapisy precyzujące ochronę danych osobowych osób korzystających z nieodpłatnej pomocy prawnej. Jeden z zapisów brzmi:

Zakres pełnomocnictw udzielanych przez zastępcę prezydenta

Czy zastępca prezydenta miasta (zastępujący go we wszystkich sprawach w czasie nieobecności) może udzielać dalszych upoważnień czy pełnomocnictw we wszystkich sprawach (poza procesowymi)? Na jednym ze szkoleń usłyszałem o zakazie subdelegacji.

RODO znosi obowiązek rejestracji zbiorów danych osobowych

25 maja 2018 r. wygasa obowiązek zgłaszania do rejestracji zbiorów danych osobowych, a także zgłaszania zmian w zbiorach oraz wniosków o ich wykreślenie z rejestru.