• Szukaj :

Kodeks cywilny:

ART. 37. KC

Art. 37. 1. Zwolnione od należności przywozowych są paliwa, smary i inne materiały eksploatacyjne niezbędne do funkcjonowania środków transportu, innych niż wymienione w art. 112 ust. 1 lit. a Rozporządzenia ustanawiającego wspólnotowy system zwolnień celnych, przewożone w tych środkach transportu, wykorzystywane do ich napędu lub działania instalacji, w które są wyposażone.

2. Towary, o których mowa w ust. 1, nie mogą być wykorzystywane w innych środkach transportu niż ten, w którym zostały przywiezione, ani nie mogą zostać usunięte z tego środka transportu, chyba że jest to konieczne ze względu na jego naprawę, oraz nie mogą zostać odpłatnie lub nieodpłatnie odstąpione przez osobę korzystającą ze zwolnienia.

3. W przypadku naruszenia warunku, o którym mowa w ust. 2, powstaje dług celny. Wysokość długu celnego określa się według stanu i wartości celnej towaru w dniu naruszenia warunku i według stawek celnych obowiązujących w tym dniu. Jeżeli nie można ustalić daty odstąpienia towaru, art. 214 Wspólnotowego Kodeksu Celnego stosuje się odpowiednio.





  • Sygnatura: DU rok 1964 numer 16 poz. 93
  • Data ogłoszenia: 1964-05-18
  • Data wejścia w życie: 1964-05-18



Aktualności prawnicze

Sprzedaż gruntu niezabudowanego

Sprzedaż gruntu niezabudowanego, innego niż budowlany, co do zasady podlega zwolnieniu z VAT. A zatem, jeżeli nie ma planu zagospodarowania przestrzennego oraz przeznaczenia go w decyzji o warunkach zabudowy lub nieprzeznaczenia terenów pod zabudowę, zastosować należy zwolnienie z VAT. Zwolnienie to jest obligatoryjne, a nabywca takiego gruntu musi zapłacić podatek od czynności cywilnoprawnych w wysokości 2% wartości rynkowej nieruchomości.

Top 6: Wyjazd wakacyjny? Zobacz o czym musisz pamiętać

Wakacje z rodziną powinny być czasem absolutnego odpoczynku. Co może je popsuć? Chociażby problemy z samochodem. Jak ich uniknąć? Metod jest kilka.

Obowiązkowy split payment dopiero od 1 listopada 2019 r.

Słuchając postulatów przedsiębiorców postanowiliśmy z ministrem finansów przesunąć datę wdrożenia split payment, czyli podzielonej płatności, z 1 września na 1 listopada br., tak, żeby były jeszcze dodatkowe miesiące na wdrożenie całego systemu - poinformował 18 lipca 2019 r. premier Mateusz Morawiecki.