• Szukaj :

Kodeks cywilny:

ART. 101. KC

Art. 101. § 1. Pełnomocnictwo może być w każdym czasie odwołane, chyba że mocodawca zrzekł się odwołania pełnomocnictwa z przyczyn uzasadnionych treścią stosunku prawnego będącego podstawą pełnomocnictwa.

§ 2. Umocowanie wygasa ze śmiercią mocodawcy lub pełnomocnika, chyba że w pełnomocnictwie inaczej zastrzeżono z przyczyn uzasadnionych treścią stosunku prawnego będącego podstawą pełnomocnictwa.





  • Sygnatura: DU rok 1964 numer 16 poz. 93
  • Data ogłoszenia: 1964-05-18
  • Data wejścia w życie: 1964-05-18



Aktualności prawnicze

Mikrorachunki w biurze rachunkowym - korzyści i zagrożenia

Od 1 stycznia 2020 r. każdy podatnik posiada swój własny indywidualny rachunek podatkowy (mikrorachunek). Biura rachunkowe muszą pamiętać, by wprowadzić numery mikrorachunków swoich klientów do używanych przez siebie systemów księgowych, tak, by od 1 stycznia 2020 r. każdą płatność z tytułu PIT CIT i VAT wykonywać na indywidualny rachunek podatkowy podatnika (klienta biura rachunkowego). Należy również zauważyć, że chociaż wprowadzenie jednego rachunku bankowego niewątpliwie przyspieszy i uprości proces płatności podatków to jednocześnie umozliwi urzędom skarbowym szybkie wykrycie zaległości podatkowych.

Usługi gastronomiczne świadczone podczas imprez i eventów bez obowiązkowej kasy fiskalnej on-line

Od 1 lipca 2020 roku na kasach fiskalnych starego typu nie będą mogły ewidencjonować sprzedaży m.in. podmioty świadczące usługi związane z wyżywieniem ale wyłącznie w stacjonarnych placówkach gastronomicznych, w tym również sezonowo. Natomiast podatnicy świadczący usługi związane z wyżywieniem, ale nie w stacjonarnych placówkach gastronomicznych (tj. np. na imprezach i eventach) mogą po 30 czerwca 2020 r. prowadzić ewidencję sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących z elektronicznym zapisem kopii. Zgodnie z art. 145b ust.1 ustawy o VAT niektóre branże muszą dokonać obowiązkowej wymiany kas fiskalnych z papierowym lub elektronicznym zapisem kopii na tzw. kasy on-line.

Kto jest odpowiedzialny za aktualizację polityki rachunkowości, gdy rachunkowość jest prowadzona przez biuro rachunkowe

Powierzając prowadzenie ksiąg rachunkowych biuru rachunkowemu, zleciliśmy również w ramach umowy opracowanie zasad (polityki) rachunkowości. Została ona przez biuro stworzona i przez nas zaakceptowana. Obecnie w związku ze zmianami w ustawie o rachunkowości potrzebna jest aktualizacja tego dokumentu w sprawach dotyczących przenoszenia większości dowodów księgowych na informatyczne nośniki danych. Kto odpowiada za zaktualizowanie tego dokumentu - my czy biuro rachunkowe? Jeśli to jest nasz obowiązek, w jakiej formie należy to zrobić?