• Szukaj :

Kodeks cywilny:

ART. 637. KC

Art. 637. § 1. Jeżeli dzieło ma wady, zamawiający może żądać ich usunięcia, wyznaczając w tym celu przyjmującemu zamówienie odpowiedni termin z zagrożeniem, że po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu nie przyjmie naprawy. Przyjmujący może odmówić naprawy, gdyby wymagała nadmiernych kosztów.

§ 2. Gdy wady usunąć się nie dadzą albo gdy z okoliczności wynika, że przyjmujący zamówienie nie zdoła ich usunąć w czasie odpowiednim, zamawiający może od umowy odstąpić, jeżeli wady są istotne; jeżeli wady nie są istotne, zamawiający może żądać obniżenia wynagrodzenia w odpowiednim stosunku. To samo dotyczy wypadku, gdy przyjmujący zamówienie nie usunął wad w terminie wyznaczonym przez zamawiającego.





  • Sygnatura: DU rok 1964 numer 16 poz. 93
  • Data ogłoszenia: 1964-05-18
  • Data wejścia w życie: 1964-05-18



Aktualności prawnicze

Uszkodzona gruszka turbiny: objawy, na które powinieneś zwrócić uwagę

Turbosprężarka to nie tylko zestaw dwóch wirników. To także gruszka, a właściwie zawór podciśnieniowy. Element ten podlega usterkom. A dziś opowiemy o tym, jak rozpoznać że jest uszkodzona gruszka turbiny.

Wodór motorem polskiej gospodarki

Wodór jest nośnikiem energii w przemyśle i transporcie. Można go wykorzystać m.in. w energetyce, ciepłownictwie i motoryzacji. Jednak obecnie stosuje się go przede wszystkim jako surowiec w chemicznych procesach produkcji (np. amoniaku) i procesach rafineryjnych. Wykorzystanie go jako paliwa wciąż jest marginalne, a globalny rynek wodoru jest dopiero w początkowej fazie rozwoju. Unia Europejska ma jednak pomysł jak przyśpieszyć ten proces.

WHISTLEBLOWING SUMMIT 2020 (konferencja online) o skutecznym i bezpiecznym zarządzaniu informacją istotną dla firmy

Zapraszamy na najbardziej merytoryczną konferencję online w Polsce przedstawiającą zagadnienie sygnalistów, która odbędzie się 8 października 2020 r. Wydarzenie to jest dedykowane wszystkim osobom poszukującym rzetelnej, praktycznej i użytecznej wiedzy na temat skutecznego wdrożenia i utrzymania systemu dla sygnalistów zapewniającego dbałość o właściwe relacje międzyludzkie w organizacji, a co najważniejsze