• Szukaj :

Kodeks cywilny:

ROZDZIAł 3 RUCH POJAZDOW

  • DZIAŁ II Ruch drogowy
  • Rozdział 3 Ruch pojazdów
  • Art. 16. uprd
  • Art. 16. 1.  Kierującego pojazdem obowiązuje ruch prawostronny.   2.  Kierujący pojazdem, korzystając z drogi dwujezdniowej, jest...
  • Art. 17. uprd
  • Art. 17. 1.  Włączanie się do ruchu następuje przy rozpoczynaniu jazdy po postoju lub zatrzymaniu się niewynikającym z warunków lub...
  • Art. 18. uprd
  • Art. 18. 1.  Kierujący pojazdem, zbliżając się do oznaczonego przystanku autobusowego (trolejbusowego) na obszarze zabudowanym, jest...
  • Art. 18a. uprd
  • Art. 18a.   1.  Kierujący pojazdem, zbliżając się do miejsca postoju autobusu szkolnego, jest obowiązany: 1)  zatrzymać się, o ile...
  • Art. 19. uprd
  • Art. 19. 1.  Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać z prędkością zapewniającą panowanie nad pojazdem, z uwzględnieniem warunków, w...
  • Art. 20. uprd
  • Art. 20. 1.  Prędkość dopuszczalna pojazdu lub zespołu pojazdów na obszarze zabudowanym w godzinach 5.00-23.00 wynosi 50 km/h, z...
  • Art. 21. uprd
  • Art. 21. 1.  Organ zarządzający ruchem na drogach może zmniejszyć lub zwiększyć, za pomocą znaków drogowych, prędkość dopuszczalną...
  • Art. 22. uprd
  • Art. 22. 1.  Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany pas ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.  ...
  • Art. 23. uprd
  • Art. 23. 1.  Kierujący pojazdem jest obowiązany:   1)  przy wymijaniu zachować bezpieczny odstęp od wymijanego pojazdu lub uczestnika...
  • Art. 24. uprd
  • Art. 24. 1.  Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem upewnić się w szczególności, czy:   1)  ma odpowiednią widoczność...
  • Art. 25. uprd
  • Art. 25. 1.  Kierujący pojazdem, zbliżając się do skrzyżowania, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa...
  • Art. 26. uprd
  • Art. 26. 1.  Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić...
  • Art. 27. uprd
  • Art. 27. 1.  (168)  Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu dla rowerzystów, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i...
  • Art. 28. uprd
  • Art. 28. 1.  Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu kolejowego oraz przejeżdżając przez przejazd, jest obowiązany zachować...
  • Art. 29. uprd
  • Art. 29. 1.  Kierujący pojazdem może używać sygnału dźwiękowego lub świetlnego, w razie gdy zachodzi konieczność ostrzeżenia o...
  • Art. 30. uprd
  • Art. 30. 1.  Kierujący pojazdem jest obowiązany zachować szczególną ostrożność w czasie jazdy w warunkach zmniejszonej przejrzystości...
  • Art. 31. uprd
  • Art. 31. 1.  Kierujący może holować pojazd silnikowy tylko pod warunkiem, że:  1)  prędkość pojazdu holującego nie przekracza 30 km/h...
  • Art. 32. uprd
  • Art. 32. 1.  Liczba pojazdów jadących w zorganizowanej kolumnie nie może przekraczać:   1)  samochodów osobowych, motorowerów lub...
  • Art. 33. uprd
  • Art. 33. 1.  Kierujący rowerem jednośladowym jest obowiązany korzystać z drogi dla rowerów lub z drogi dla rowerów i pieszych....
  • Art. 34. uprd
  • Art. 34. 1.  Do zaprzęgu może być używane tylko zwierzę niepłochliwe, odpowiednio sprawne fizycznie i dające sobą kierować.   2. ...




  • Sygnatura: DU rok 1997 numer 98 poz. 602
  • Data ogłoszenia: 1997-08-19
  • Data wejścia w życie: 1997-08-19



Aktualności prawnicze

Monitorowanie dostaw wyrobów akcyzowych - zmiany od lutego 2021 r.

Rada Ministrów przyjęła 28 października 2020 r. projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku akcyzowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez ministra finansów, funduszy i polityki regionalnej. Wprowadzone zmiany uproszczą zasady monitorowania wyrobów akcyzowych (e-DD). Powstanie centralna, elektroniczna rejestracja podmiotów akcyzowych. Nowe przepisy mają wejść w życie 1 lutego 2021 r.

Brak pracowników ze Wschodu

Epidemia koronawirusa zatrzymała napływ pracowników ze Wschodu. Tymczasem w Polsce wciąż brakuje rąk do pracy. Z pomocy publicznej cudzoziemcy najlepiej oceniają automatyczne przedłużenie zezwolenia na pobyt i pracę w Polsce, następnie zapewnienie bezpłatnych środków ochrony i pokrycie kosztów zakwaterowania w przypadku kwarantanny. Co ciekawe, w wyniku pandemii pracownicy ze Wschodu mniej myślą o pracy w innych państwach niż Polska.

Pakiet mobilności - skarga do TSUE

Polscy przewoźnicy złożyli skargę do TSUE na Pakiet Mobilności I. Wnoszą o stwierdzenie nieważności aktów prawnych opublikowanych w Dzienniku Urzędowym L 249 z 31 lipca 2020 r. Jak Pakiet Mobilności zmienia czas pracy kierowcy? Dlaczego nowe przepisy są dyskryminujące?