• Szukaj :

Kodeks cywilny:

ROZDZIAł 9 WEZWANIA

  • DZIAŁ I Przepisy ogólne
  • Rozdział 9 Wezwania
  • Art. 50. kpa
  • Art. 50.§ 1.  Organ administracji publicznej może wzywać osoby do udziału w podejmowanych czynnościach i do złożenia wyjaśnień lub...
  • Art. 51. kpa
  • Art. 51.§ 1. Do osobistego stawienia się wezwany jest obowiązany tylko w obrębie gminy lub miasta, w którym zamieszkuje albo przebywa....
  • Art. 52. kpa
  • Art. 52.  W toku postępowania organ administracji publicznej zwraca się do właściwego terenowego organu administracji rządowej lub...
  • Art. 53. kpa
  • Art. 53.  Przepisów art. 51 i 52 nie stosuje się w przypadkach, w których charakter sprawy lub czynności wymaga dokonania czynności...
  • Art. 54. kpa
  • Art. 54.   § 1. W wezwaniu należy wskazać: 1) nazwę i adres organu wzywającego, 2) imię i nazwisko wzywanego, 3) w jakiej sprawie...
  • Art. 55. kpa
  • Art. 55. § 1. W sprawach nie cierpiących zwłoki wezwania można dokonać również telegraficznie lub telefonicznie albo przy użyciu...
  • Art. 56. kpa
  • Art. 56. § 1. Osobie, która stawiła się na wezwanie, przyznaje się koszty podróży i inne należności według przepisów o należnościach...




  • Sygnatura: DU rok 1960 numer 30 poz. 168
  • Data ogłoszenia: 1960-06-25
  • Data wejścia w życie: 1960-06-25



Aktualności prawnicze

Kasy fiskalne online - jakie zmiany czekają przedsiębiorców?

Od początku maja bieżącego roku obowiązują nowe regulacje w zakresie kas fiskalnych. Kasy z elektronicznym oraz papierowym zapisem kopii będą stopniowo wycofywane z rynku na rzecz nowego typu kas, czyli kas fiskalnych online. Pochodzące z nich dane będą trafiać bezpośrednio do Centralnego Repozytorium Kas. Jaki jest harmonogram procesu wprowadzenia nowoczesnych kas oraz proponowane rozwiązania w tym zakresie?

Kiedy gmina może zmienić miejscowy plan?

Zmiana miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego może wywołać poważne skutki dla właścicieli nieruchomości. Wyjaśniamy na jakich zasadach gmina dokonuje takiej zmiany.

Made in Małopolska

Co łączy kupienie batonika w supermarkecie i zainwestowanie milionów w nową linię produkcyjną? Siła marki. W jednym i drugim przypadku decyduje właśnie ona i jakość marki. Budowa tych dwóch wyznaczników nie jest łatwa.