• Szukaj :

Kodeks cywilny:

ROZDZIAł 8 UGODA

  • DZIAŁ II Postępowanie
  • Rozdział 8 Ugoda
  • Art. 114. kpa
  • Art. 114.  W sprawie, w której toczy się postępowanie przed organem administracji publicznej, strony mogą zawrzeć ugodę - jeżeli...
  • Art. 115. kpa
  • Art. 115.  Ugoda może być zawarta przed organem administracji publicznej, przed którym toczy się postępowanie w pierwszej instancji lub...
  • Art. 116. kpa
  • Art. 116. § 1. Organ administracji publicznej odroczy wydanie decyzji i wyznaczy stronom termin do zawarcia ugody, jeżeli złożą one...
  • Art. 117. kpa
  • Art. 117. § 1. Ugodę sporządza się w formie pisemnej. Powinna ona zawierać: oznaczenie organu, przed którym została zawarta, datę...
  • Art. 118. kpa
  • Art. 118. § 1. Ugoda wymaga zatwierdzenia przez organ administracji publicznej, przed którym została zawarta. § 2. Jeżeli ugoda...




  • Sygnatura: DU rok 1960 numer 30 poz. 168
  • Data ogłoszenia: 1960-06-25
  • Data wejścia w życie: 1960-06-25



Aktualności prawnicze

Ubezpieczenia grupowe u pracodawcy jako benefit pracowniczy

Ubezpieczenia grupowe u pracodawcy cieszą się wciąż rosnącym zainteresowaniem. Większe firmy udostępniają ubezpieczenie na życie w formie świadczenia pozapłacowego. Jest to dodatkowy benefit podnoszący atrakcyjność danego pracodawcy na rynku pracy.

Czy biuro rachunkowe prowadzące tylko pkpir i ryczałt musi mieć OC

Prowadzę biuro rachunkowe. Świadczymy usługi w zakresie ewidencjonowania przychodów i kosztów w podatkowej księdze przychodów i rozchodów oraz ewidencje ryczałtowe. Sporządzamy zeznania roczne, deklaracje VAT, listy płac i rachunki dla umów cywilno-prawnych wraz z dokumentami składanymi w ZUS. Czy mam obowiązek zawarcia umowy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej?

Kto jest odpowiedzialny za aktualizację polityki rachunkowości, gdy rachunkowość jest prowadzona przez biuro rachunkowe

Powierzając prowadzenie ksiąg rachunkowych biuru rachunkowemu, zleciliśmy również w ramach umowy opracowanie zasad (polityki) rachunkowości. Została ona przez biuro stworzona i przez nas zaakceptowana. Obecnie w związku ze zmianami w ustawie o rachunkowości potrzebna jest aktualizacja tego dokumentu w sprawach dotyczących przenoszenia większości dowodów księgowych na informatyczne nośniki danych. Kto odpowiada za zaktualizowanie tego dokumentu - my czy biuro rachunkowe? Jeśli to jest nasz obowiązek, w jakiej formie należy to zrobić?